Roominstallation, ceramic and drawing on big size paper

Roominstallation, ceramic and drawing on big size paper

New work is coming with elegant stile of ikebana vases and new Installations . Work in progress.

new works

my ceramics and Ikebana  free syle

o.T. Ceramicobject, Rocks
17cm x 38cm

o.T. Ceramicvase, Rocks, Leaf,
Kolbenblatt
30cm x 10cm

o.T. Ceramicvase, Hibiskus, Effeu
25cm x 7cm

o.T. Ceramicvase, Enzyan, Ranunculus, 
19cm x 25cm

Horizontal direction. ceramics 33cmx18cm,
Flower Anemone

Diagonal direction, ceramics, 17cmx24cm,
Flower Hazel, Anturium, Clove Green
(gemalter Zierhasel, Anturium, Bartnelke grün)

               Barock, Ceramicvase, 
               Roses 42cm x 35cm

               Van Goghs sunflower,  Ceramicvase, 
               Sunflowers, 90cm x 31cm

Exhibition 

Guest of Giardina International in the Programm with Ikebana Zürich, 2023

Objects

"How Kandinsky touched me"

Ceramicstones. The stones symbolize human feelings and the plants our universal connection to each other as we are part of nature. I'm interested in the idea of the Japanese art form, Ikebana, which shows our bond with nature. But I am not interested in traditional Ikebana notions of harmony and balance, but rather in creating connections in space and via universal spiritual bonds. (Kandinsky " Concerning the spiritual in art) 

hanging ceramicobject with wood,  width55cm,
Point, Lines, Surface 

hanging Ceramicobject, 8cmx16cm,
Barock feelings1

hanging Ceramicobject, 8cmx10cm,
Barock feelings2

Ceramicstone with plants, 40cmx42cm, 

Into the wild, 

Ceramicstone with plants, 35cmx42cm,
Cherry blossoms, mon amour 

Ceramicstone with plants, 32cmx40cm,
Marvel 

Ceramicstone with plant, 20cmx25cm,
How Kandinsky touched me

Ceramicstone with plants, 20cmx28cm,
Spirale

Ceramicstone with flower, 23cmx10cm,
wild dancing

small ceramicstones in different sizes, making order

Installation

"Songs of the woods"

Installation in a cube, 2mx2mx2,5m

"songs of the woods"

Ceramictucan

The wood is watching at human species actions

Ceramic snake

Spider

November 2022

Art in Residence laRex Atelier in St. Raphael FR

Keramikstudio von Lauren Kearns. Ich nutzte die Zeit um zu experimentieren
und Neues auszuprobieren. Alle Arbeiten sind relativ klein da es  Modelle sind, so etwas wie Keramiknotizen.

Installation

Diese Arbeit werde ich weiter bearbeiten. Es könnte eine frei hängende Installation werden oder man nagelt alles an eine Wand. Ich möchte sie viel grösser machen, d.h. mehr Einzelteile herstellen.


Somit kann ich auch mehr Stimmung erzeugen, was ich  mittels Fotografie ausprobiert habe. Je nach Zusammensetzung der Teile wird die Aussage etwas anders.

Die Lage wird prekärer, es könnte fallen oder auch nicht. Eine Fragilität, etwas sehr Unsicheres. Dabei ist mir die  Klimakrise durch den Kopf gegangen.

Hier ist es sehr schräg, unsicher und abgebrochen. 

Das Prekäre liegt in den Positionen der Einzelteile, es beeinflusst das Gleichgewicht.


Steine und Ikebana, oder wie Kandisky mich berührte

 

 

Meine  Keramikarbeiten sind beeinflusst durch die Faszination mit Steinen. Ich verarbeite diese expressiv und verbinde sie mit der Idee des japanischen Ikebana, welche die Beziehung vom Menschen zur Natur betont. Jedoch suche ich nicht die Harmonie, welche Ikebana mit den Blumenarrangements anstrebt, sondern archaische Emotionen welche uns Menschen durch eine universelle Kraft verbindet. ( Kandinskys "das Geistige in der Kunst")

In den Steinen materialisiere ich meine Emotionen.  Alles was man einmal erlebt hat hinterlässt eine Spur in uns und durch die Kunst kommt es wieder hervor. Möglichst unfiltriert, den Fokus auf Material, Form, Farbe.
Ich verbinde den Stein mit Pflanzenformen und erarbeite ein metaphysisches Konzept von Emotionen und universeller Verbundenheit. Der Stein ist der volle Teil, hier projiziere ich Gefühle, und die Pflanze unterstreicht die Leere, die nackte Kraft der Natur, sie soll die universelle Verbundenheit zwischen uns spürbar machen.

Stones and Ikebana ore how Kandinsky touched me
My latest ceramic work is influenced by my fascination with stones and nature. I'm interested in projecting my feelings and the idea of the Japanese art form, Ikebana, which emphasises emptiness. But I am not interested in traditional Ikebana notions of harmony and balance, but rather in creating connections in space and via universal spiritual bonds. (Kandinsky " Concerning the spiritual in art)  My feelings are guided by my subconscious. Every experience in life leaves traces upon us, and it comes out in our art, via personal choices of material, form, colour . 

 

 My art engages with stone and plant forms. I am interested in metaphysical concepts of our emotions and our universal connection. The stones are the emotional part, where I invest my feelings.  And then, the presence of the flower or plant underscores the naked nature of the object, and our universal connection is expressed. 


 Untitled, Stone 1, 
handmade Earthenware, 
26 x 15cm, 2022 


How Kandinsky touched me, Stones and Ikebana,
 handmade Earthenware, 
20 x 18cm, 2022
 

Untitled, Stones and Ikebana 3,
 handmade Earthenware
20 x 18cm, 2022

Untitled, Stones and Ikebana 4, 
 handmade Earthenware, 
36 x 25cm, 2022

Untitled, Stones and Ikebana 5, 
handmade Earthenware,  
30 x 17cm, 2022

Roundabound, Stones and Ikebana,
 handmade Earthenware, Ivy
15 x 19cm, 2023

Starfeeling, Stones and Ikebana , 
handmade Earthenware, Sticks 
15 x 17cm, 2023

What a joy, Stones and Ikebana , 
handmade Earthenware, Bambus
19 x 17cm, 2023


Archäologie und Knochen

 

Ältere Themen die  Zweig über die Jahre begleiten.
Mit Formen antiker Vasen sucht sie eine Verbindung zur zeitgenössischen Kunst. Ihre Arbeiten erkunden das Spektrum von neuem Material,  vor allem Glasuren aus Europa. In diesen Serien verwendet sie Teile von alten Arbeiten, zerbricht sie und kreiert damit neue Vasen, wie Collagen.
Die Arbeit untersucht auch die Spannung zwischen den unsichtbaren Prozessen ( brechen,  neu zusammensetzen durch einen kreativen Prozess) und dem sichtbaren Prozess, wenn das Objekt dem Publikum präsentiert wird.


Archeology and Bones
These topics have accompanied Zweig over the years. Using the forms of antique jugs, she is looking for a connection between ancient cultures and contemporary art. Her work explores the possibilities of a panoply of new materials, notably commercial glazes available in Europe. In this series, she uses fragments of previous works, breaks them, and reassembles them forming a collage. The work also explores the tensions of invisible events (breaking and reassembling, being guided by the creative process) and then sharing it with the public.


 

Message in the leafs
handmade Earthenware, 
22 x 22cm, 2021

Backside

Walking in the past, handmade Earthenware
23 x 21cm, 2021


Its a matter of how fast we run,  handmade 
Earthenware
30 x 18cm, 2021

Elefants are old,
handmade
Earthenware
19 x 15cm, 2021

Black Box, 
handmade Earthenware
27 x 24cm, 2021

A kings empire broke new, handmade
Earthenware
42 x 24 cm, 2021

once there was the sea, handmade
Earthenware
23 x 19cm, 2021


Knochen

Während meiner Lebensphase in Argentinien, 2009-2013, habe ich mich von gefundenen Knochen im Flussbett inspirieren lassen. Obwohl unsichtbar für uns, sind sie das Fundament unseres Körpers bis wir sterben. Die neuste Serie in 2022 beschäftigt sich mit der Gleichberechtigung von Rasse, Gender oder Vorurteilen, und dass wir alle ebenbürtig 
sind im Tod. 


Bones

Since 2009, when I was living in Argentina, I have made work inspired by bones. While we can’t see them, they are the foundation of our body, until we die. My most recent works in this series, from 2022, explores death as the ultimate equality - larger than judgement, race or gender.

"Equality"
25cm, Earthenware, 2022


"You are looking like me" 
18 x 28cm, Earthenware, 
2022

"Earth in me", 40 x 23cm, 
made during a Residency at
A.I.R. Vallauris, France 2018

" Phantasie"
40 x 30cm, Earthenware,
2018