new works
my ceramics in archive art museum peking 2024
Spirale
Ceramic object
Archive art museum peking, 2024
Starfeeling,
Ceramic object
Archive art museum peking, 2024
Contemporary vase
Ceramic and leaves
Archive art museum peking, 2024
Heat,
Ceramic object in Ashes,
35cmx18cm, 2024
Complicated love
Ceramic object with flower
28cmx18cm
2024
Shoka Shimputai
Sculptural vase
30x42cm
2024
Heavy leaves
Sculptural vase
30x42cm
2024
Heavy leaves with Ikebana arrangement by Carmen Rothmayer
Sculptural vase
30x42cm
2024
what you see,
Sculptural vase
30cmx25cm
2024
Ceramic vase 1
(from Dancing Vase Series) with Ikebana by Carmen Rothmayer
17cmx29cm
2024
Totem vase
with Ikebana by the artist
16cmx38cm
2024
Ceramic vase 1
(from Dancing Vase Series) with Ikebana by the artist
17cmx29cm
2024
Ceramic vase 1
with Ikebana by the artist
20cmxc12cm
2024
Ceramic vase 2
with Ikebana by the artist
30cmx23cm
2024
Ceramic vase: Art History Series -
Van Gogh's Sunflower
42cmx35cm
2023
Ceramic vase: Art History Series –
Baroque vase: the everyday becomes a celebration
40cmx30cm, 2022
Barock feelings 1
hanging Ceramic object,
8cmx16cm, 2023
Barock feelings 2
hanging Ceramic object,
8cmx10cm, 2023
Exhibition
Guest of Giardina International in the Programm with Ikebana Zürich, 2023
Objects
"How Kandinsky touched me"
Ceramicstones. The stones symbolize human feelings and the plants our universal connection to each other as we are part of nature. I'm interested in the idea of the Japanese art form, Ikebana, which shows our bond with nature. But I am not interested in traditional Ikebana notions of harmony and balance, but rather in creating connections in space and via universal spiritual bonds. (Kandinsky " Concerning the spiritual in art)
hanging ceramicobject with wood, width55cm,
Point, Lines, Surface
Ceramicstone with plants, 40cmx42cm,
Into the wild,
Ceramicstone with plants, 35cmx42cm,
Cherry blossoms, mon amour
Ceramicstone with plants,
32cmx40cm,
Marvel
Ceramic stone with plant, 20cmx25cm,
How Kandinsky touched me
Ceramicstone with plants, 20cmx28cm,
Spirale
Ceramicstone with flower, 23cmx10cm,
wild dancing
Installation
"Songs of the woods"
Installation in a cube, 2mx2mx2,5m
"songs of the woods"
Ceramictucan
The wood is watching at human species actions
Ceramic snake
Spider
November 2022
Art in Residence laRex Atelier in St. Raphael FR
Keramikstudio von Lauren Kearns. Ich nutzte die Zeit um zu experimentieren
und Neues auszuprobieren. Alle Arbeiten sind relativ klein da es Modelle sind, so etwas wie Keramiknotizen.
Installation
Diese Arbeit werde ich weiter bearbeiten. Es könnte eine frei hängende Installation werden oder man nagelt alles an eine Wand. Ich möchte sie viel grösser machen, d.h. mehr Einzelteile herstellen.
Somit kann ich auch mehr Stimmung erzeugen, was ich mittels Fotografie ausprobiert habe. Je nach Zusammensetzung der Teile wird die Aussage etwas anders.
Die Lage wird prekärer, es könnte fallen oder auch nicht. Eine Fragilität, etwas sehr Unsicheres. Dabei ist mir die Klimakrise durch den Kopf gegangen.
Hier ist es sehr schräg, unsicher und abgebrochen.
Das Prekäre liegt in den Positionen der Einzelteile, es beeinflusst das Gleichgewicht.
Steine und Ikebana, oder wie Kandisky mich berührte
Meine Keramikarbeiten sind beeinflusst durch die Faszination mit Steinen. Ich verarbeite diese expressiv und verbinde sie mit der Idee des japanischen Ikebana, welche die Beziehung vom Menschen zur Natur betont. Jedoch suche ich nicht die Harmonie, welche Ikebana mit den Blumenarrangements anstrebt, sondern archaische Emotionen welche uns Menschen durch eine universelle Kraft verbindet. ( Kandinskys "das Geistige in der Kunst")
In den Steinen materialisiere ich meine Emotionen. Alles was man einmal erlebt hat hinterlässt eine Spur in uns und durch die Kunst kommt es wieder hervor. Möglichst unfiltriert, den Fokus auf Material, Form, Farbe.
Ich verbinde den Stein mit Pflanzenformen und erarbeite ein metaphysisches Konzept von Emotionen und universeller Verbundenheit. Der Stein ist der volle Teil, hier projiziere ich Gefühle, und die Pflanze unterstreicht die Leere, die nackte Kraft der Natur, sie soll die universelle Verbundenheit zwischen uns spürbar machen.
Stones and Ikebana ore how Kandinsky touched me
My latest ceramic work is influenced by my fascination with stones and nature. I'm interested in projecting my feelings and the idea of the Japanese art form, Ikebana, which emphasises emptiness. But I am not interested in traditional Ikebana notions of harmony and balance, but rather in creating connections in space and via universal spiritual bonds. (Kandinsky " Concerning the spiritual in art) My feelings are guided by my subconscious. Every experience in life leaves traces upon us, and it comes out in our art, via personal choices of material, form, colour .
My art engages with stone and plant forms. I am interested in metaphysical concepts of our emotions and our universal connection. The stones are the emotional part, where I invest my feelings. And then, the presence of the flower or plant underscores the naked nature of the object, and our universal connection is expressed.
Untitled, Stone 1,
handmade Earthenware,
26 x 15cm, 2022
How Kandinsky touched me, Stones and Ikebana,
handmade Earthenware,
20 x 18cm, 2022
Untitled, Stones and Ikebana 3,
handmade Earthenware
20 x 18cm, 2022
Untitled, Stones and Ikebana 4,
handmade Earthenware,
36 x 25cm, 2022
Untitled, Stones and Ikebana 5,
handmade Earthenware,
30 x 17cm, 2022
Roundabound, Stones and Ikebana,
handmade Earthenware, Ivy
15 x 19cm, 2023
Starfeeling, Stones and Ikebana ,
handmade Earthenware, Sticks
15 x 17cm, 2023
What a joy, Stones and Ikebana ,
handmade Earthenware, Bambus
19 x 17cm, 2023
Archäologie und Knochen
Ältere Themen die Zweig über die Jahre begleiten.
Mit Formen antiker Vasen sucht sie eine Verbindung zur zeitgenössischen Kunst. Ihre Arbeiten erkunden das Spektrum von neuem Material, vor allem Glasuren aus Europa. In diesen Serien verwendet sie Teile von alten Arbeiten, zerbricht sie und kreiert damit neue Vasen, wie Collagen.
Die Arbeit untersucht auch die Spannung zwischen den unsichtbaren Prozessen ( brechen, neu zusammensetzen durch einen kreativen Prozess) und dem sichtbaren Prozess, wenn das Objekt dem Publikum präsentiert wird.
Archeology and Bones
These topics have accompanied Zweig over the years. Using the forms of antique jugs, she is looking for a connection between ancient cultures and contemporary art. Her work explores the possibilities of a panoply of new materials, notably commercial glazes available in Europe. In this series, she uses fragments of previous works, breaks them, and reassembles them forming a collage. The work also explores the tensions of invisible events (breaking and reassembling, being guided by the creative process) and then sharing it with the public.
Message in the leafs
handmade Earthenware,
22 x 22cm, 2021
Backside
Walking in the past, handmade Earthenware
23 x 21cm, 2021
Its a matter of how fast we run, handmade
Earthenware
30 x 18cm, 2021
Elefants are old,
handmade
Earthenware
19 x 15cm, 2021
Black Box,
handmade Earthenware
27 x 24cm, 2021
A kings empire broke new, handmade
Earthenware
42 x 24 cm, 2021
once there was the sea, handmade
Earthenware
23 x 19cm, 2021
Knochen
Während meiner Lebensphase in Argentinien, 2009-2013, habe ich mich von gefundenen Knochen im Flussbett inspirieren lassen. Obwohl unsichtbar für uns, sind sie das Fundament unseres Körpers bis wir sterben. Die neuste Serie in 2022 beschäftigt sich mit der Gleichberechtigung von Rasse, Gender oder Vorurteilen, und dass wir alle ebenbürtig
sind im Tod.
Bones
Since 2009, when I was living in Argentina, I have made work inspired by bones. While we can’t see them, they are the foundation of our body, until we die. My most recent works in this series, from 2022, explores death as the ultimate equality - larger than judgement, race or gender.
"Equality"
25cm, Earthenware, 2022
"You are looking like me"
18 x 28cm, Earthenware,
2022
"Earth in me", 40 x 23cm,
made during a Residency at
A.I.R. Vallauris, France 2018
" Phantasie"
40 x 30cm, Earthenware,
2018